© 2019 דרך גישור. שולמית ברשי

  • Shuli Barshay Facebook
  • Shuli Barshay Instagram
  • Shuli Barshay Linkedin
  • שולמית ברשי

מה יהיה איתך קורונה? איך נתמודד איתך בבית, אה?

כיף או לא כיף?

סיוט או לא סיוט?

אסון או הזדמנות?


והשאלה הגדולה, איך תשפיעי על היחסים ביננו בעקבות הבידוד וההתכנסות פנימה?

האם התקופה הזו תיזכר כתקופה של חיזוק וגיבוש המשפחה? שמא כנקודת המשבר שלה?



ברור לכולנו שההתרחשויות האחרונות, הפחד מהדבקות במחלה, ישיבה צפופה של כולנו בבית לזמן לא ידוע, אבדן השגרה וחשש מפגיעה פרנסה, הם ביחד מתכון לסיר לחץ משפחתי. ועוד לא התחלנו דבר על ההשלכות הכלכליות והעולמיות..

רובנו חווים את הלחץ הזה מזדחל לו פנימה אל הבית, במינון כזה או אחר. והשהות של שנינו בבית עם הילדים 24/7, לא עושה את זה יותר קל.


אז מה יהיה?? נתחיל מהחדשות הטובות: תקופת ההחלמה מהקורונה (כך אני מעדיפה לקרוא לה) , היא לא בהכרח משבר.

אצל חלק מאיתנו היא תישאר רק אירוע, אצל אחרים היא תיזכר כאירוע לחץ, ואצל מעטים היא תתפתח למשבר. לא כל אירוע לחץ הופך למשבר!


הדבר תלוי מאוד

ברגשות שלנו.

בתפיסות ובמחשבות.

ובהתנהגות.


· מה יהיה עם כל ההצפה הזאת??

האירוע הזה, על כל הדיווחים בחדשות, הקבוצות, השמועות, מציף בנו ובילדים הרבה רגשות: פחד ,דאגה, שמחה, בלבול, הקלה, כעס. חשוב מאוד לתת מקום לכל הרגשות הללו. לדבר עליהם, לכתוב אותם, לצייר אותם, לתת להם לבוא לידי ביטוי. מחקרים מראים שהחוסן האישי של אנשים שהביעו את רגשותיהם ושיתפו בתחושות ובדאגות, התמודדו טוב יותר עם מצבי קיצון.

ולכן – דברו! בארוחה, מול הטלויזיה, בהליכה, עם הילדים, עם בני הזוג. ותזכרו שמותר להרגיש הכל..


· סוף העולם? או התעוררות חשובה ובניית סדרי עדיפויות חדשים?

עצירה של החיים? או הזדמנות לעצירה והאטה?

איום רפואי? או רגע שבו אנחנו שמים לב לגוף ולבריאות?

למחשבות שלנו על מה שקורה ומה שיקרה יש השפעה קריטית על ההתמודדות: המשקפת דרכה אני מסתכלת על המציאות משנה הכל. עזרו לילדים להסתכל דרך המשקפת הנכונה. אל תסתפקו בלדחוק את הדאגה שלהם הצידה ( "אל תדאג, יהיה בסדר"), אלא נסו להבין את נקודת המבט שלהם ולהציע להם נקודת מבט נוספת על המציאות.

מומלץ לא להטיף להם על איך צריך להסתכל על המציאות , אלא לשאול שאלות ולעשות את זה בדרך משחקית. (למשל: לקחת איזו תמונה מצחיקה ולשאול את הילדים שאלות: מה קורה למי שבתמונה, מה הוא חושב, מה קרה לו לפני, מה יקרה לו אחרי, מה הוא מרגיש.)


· טוב ,אני משתגעת. אני משתגע. חייבים לעשות משהו.

להתנהגות היומיומית יש השפעה מכרעת על ההתמודדות. ולכן, קבלו 4 עצות חשובות :

# קבעו סדר יום ביתי: זמן למשחקים, לארוחות, לפעילות שקטה, להתעמלות, לבישול, לשעות ביחד ושעות לחוד. לקביעת סדר יום ויצירת שגרה חדשה יש ערך עצום!!

# צאו קצת החוצה. לא לא. לא לקניונים ולמקומות הומים, ולא בקבוצות גדולות. אבל חצי שעה של טיול ערב בחוץ, או טיול טבע יעשו את ההבדל.

# קחו שליטה על מה שנכנס הביתה. רוב המידע שנכנס אלינו הביתה וללב- מיותר. מוזיקה עדיפה על חדשות, סרט עדיף על קבוצות ואטס אפ.

# אל תוותרו על חברים ומשפחה - הם כאן! דרך הוואטס אפ וידאו, או בכל ערוץ וידאו אחר. זה הזמן להריץ אליפות טריויה וידאו בין כל החברים..



מוזמנים לפנות אליי לחשיבה והתייעצות על אתגרים שאתם נתקלים בהם.

לי יש תחושה שבסוף נזכור את התקופה הזו כתקופה מדהימה...

10 צפיות