top of page

הורות במשפחות להט"ב- איך עושים את זה נכון

עודכן: 19 ביוני 2022

הזכות הבסיסית להורות ברורה לכולנו. לכל אחד מאיתנו יש את הזכות להגשים את המשאלה להביא ילדים לעולם לגדל אותם ולקיים חיי משפחה . הדבר כל כך מובן הגיוני וטבעי, עד כדי כך שאותה זכות יסוד מעוגנת בשורה של חוקים , תקנות ופסקי דין והיא זוכה לנוכחות משפטית וציבורית רחבה.


ועדיין, זה שונה וקשה יותר מהורות הטרוסקסואלית. למה?

הכניסה להורות אצל זוגות חד מיניים או אצל יחידים בהורות משותפת כרוכה באתגרים שלא עומדים בפני זוגות הטרו סקסואליים. תשאלו אילו אתגרים עומדים בפתח? אני אגיד..

  • הוצאות כספיות. כל האפשרויות להבאת ילדים: תרומת זרע, הפריה, אימוץ או פונדקאות עולות כסף. ולפעמים הרבה.

  • הסדרת המעמד של כל אחד מההורים מול רשויות החוק. בשונה מהורות הטרוסקסואלית בה הילוד נרשם מיד כילדו של שני הוריו, כאן נדרשות פעולות נוספות לרישום ( כמו בקשה לצו הורות או אימוץ). לעיתים אחד ההורים אינו יכול לקבל מעמד רשמי כהורה והדבר דורש רישום והסדרה חלופית.

  • פעולות משפטיות. הרבה לפני ההריון יש מספר פעולות משפטיות- חוזיות שצריך לבצע. הן נדרשות גם בהריון ומיד לאחריו. כאן אגיד שעו"ד חיוני לליווי התהליך. אבל זה למאמר נפרד.

  • התמודדות עם תגובות החברה ויציאה נוספת מהארון: נכון שיותר ויותר אנשים תומכים מתרגשים ומקבלים משפחות להט"ב. אבל עדיין... רוב הזוגות מתמודדים עם תגובות, שאלות והערות. לפעמים הן סתם מרגיזות, לפעמים הן חודרות למרחב האישי, לפעמים הן מבטאות הטרוסקסיזם והומופוביה של ממש.

  • תכנון והסדרה של יחסי ההורות: הסכם להורות משותפת הוא דבר נפלא. אבל בואו נודה על האמת: הוא לא תמיד קל. הוא דורש מאיתנו לחשוב על משהו שעדיין איננו כאן. הוא עלול להיות מתסכל, מייגע ומפחיד. ישנם זוגות שנמנעים מלדבר כדי לא לפגוע בקשר, או מתוך חשש לחרב אותו, וזוהי טעות.

  • בניית היחסים עם המשפחה המורחבת. כשמדובר ביותר משני הורים ( למשל זוג גברים ואשה סטרייטית) , יש לנו כבר 6 סבים וסבתות. לפעמים יש ילדים מיחסים קודמים, ובן זוג נוסף עשוי להכנס לתמונה. המשפחה המורחבת הלהטבי"ת הוא מאוד מורחבת. עכשיו לך תתמרן בין הרגשות הדעות והצרכים של כולם.



אז איך עושים את זה? איך עוברים את זה בקלות?


הכנה טובה היא שם המשחק.

כדי להנות מהדרך (וכדאי להנות, לא? אחרת, בשביל מה אנחנו עושים את זה??),

נדרשת הכנה והערכות.

נדרשת שיחה של ממש על הכל, גם על מה שקשה לדבר.

נדרש (ולא רק מומלץ ) ליווי של אנשי מקצוע טובים - עו"ס, עו"ד, מטפל.ת משפחתי, וגם יועצ.ת כלכלי.

נדרשת למידה של כל הנושאים וטיפול בהם בזמן.


הורות בריאה ומיטיבה היא הורות בשלה, גמישה, כנה, פתוחה.

אפשר לעשות את זה.

ואז הגאוה היא ג א ו ה!


מוזמנים לדבר איתי טלפונית ללא התחייבות על כל הדרכים להורות להטב"ית מוצלחת ועל כל ההכנות הנדרשות.

אני תמיד שמחה לעזור.








32 צפיות0 תגובות
bottom of page